Edgar Overmeen – Directeur en oprichter

Kun je jezelf kort introduceren?  

Ik ben Edgar Overmeen, ik ben directeur en oprichter van Dijkoraad Viavesta. Wij zijn een adviesbureau op gebied van brandveiligheid, wij inspecteren en adviseren gebouwen op gebied van brandveiligheid. 

Waarom heb je ervoor gekozen om bij Dijkoraad Viavesta te werken? 

Mijn vader was eigenaar van de Dijkoraad Groep, dus het was natuurlijk makkelijk om na je studie bij je vader te gaan werken. Dit was ruim 30 jaar geleden en toen was de Dijkoraad Groep een groep waar meerdere BV’s onder vielen, zoals nu bij The Safety Network. Dijkoraad was toen vooral actief op elektrotechnisch en werktuigbouwkundig gebied.  

Na verloop van tijd werd brandveiligheid een steeds belangrijker onderdeel van ons werk en ben ik mij daarin gaan verdiepen. Omdat we hier steeds meer opdrachten voor kregen, besloten we 20 jaar geleden Dijkoraad Viavesta op te richten dat zich als aparte B.V. ging richten op brandveiligheid, waar ik na oprichting directeur van werd. 

Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit?  

Sinds 1 januari zijn we overgenomen door Inprevo. Momenteel ben ik directeur, mijn hoofdtaak is ervoor te zorgen dat er voldoende werk is voor het personeel en dat iedereen bezig is. Ik ben betrokken bij alle aspecten van het bedrijf, behalve het daadwerkelijke uitvoerende werk. Als directeur leid ik projecten, onderhoud ik contacten met klanten en doe ik veel aan acquisitie. Voor de overname deed ik alles van A tot Z, inclusief financiën, boekhouding en personeelszaken. Nu proberen we zoveel mogelijk van deze administratieve taken onder te brengen bij Inprevo of The Safety Network, waar veel mensen in dienst zijn die dit uitstekend kunnen doen. Dit stelt mij in staat om me meer te focussen op andere zaken. 

Wat maakt het werk leuk?  

Het leuke aan mijn werk is dat ik van begin tot eind betrokken ben bij alle werkzaamheden. Dit betekent dat ik vanaf het allereerste contact tot aan het moment waarop we de werkzaamheden bij de opdrachtgever afleveren, alle stappen doorloop. Hierbij hoort ook de facturatie. Doordat ik nauw betrokken ben bij de begeleiding van projecten, ben ik goed op de hoogte van de voortgang en ontwikkelingen binnen deze projecten. 

Hoe zou je de teamdynamiek binnen Dijkoraad Viavesta omschrijven?  

We hebben een hecht team van medewerkers die hier al geruime tijd werken. Hierdoor beschikken we over veel adviseurs met uitgebreide kennis en ervaring, wat een sterke band schept tussen ons. Er is veel onderling contact en er vindt regelmatig kennisuitwisseling plaats, waardoor we elkaar continu kunnen versterken. De communicatielijnen zijn kort, waardoor je snel en direct 1-op-1 contact hebt met iedereen.  

Als leidinggevende ben ik ook onderdeel van dit team. Hierdoor kan ik snel handelen wanneer er problemen optreden of wanneer bijsturing van advies nodig is. In tegenstelling tot grote bedrijven, waar informatie vaak door meerdere lagen moet voordat het bij de juiste persoon terechtkomt, hebben wij daar geen last van. Dit wordt als een positieve eigenschap ervaren, omdat klanten bij ons direct antwoord krijgen en er direct actie kan worden ondernomen door de juiste persoon. 

Waarom komen werken bij Dijkoraad Viavesta?  

Bij Dijkoraad Viavesta word je gehoord en sta je direct in contact met iedereen. Je krijgt de kans om aan eigen projecten te werken en hebt direct contact met klanten. Als gespecialiseerd adviesbureau bieden we uitdagende projecten aan. We leveren geen standaard rapporten na een inspectie, maar gaan diepgaander te werk. Onze meerwaarde ligt niet alleen in het constateren van gebreken, maar ook in het actief meedenken aan oplossingen. Dit is de meerwaarde die wij onze klanten bieden. We helpen hen om gebreken efficiënt en effectief op te lossen. Onze projecten zijn diepgaander en uitdagender dan standaard inspecties. Mensen die hier solliciteren, zijn vaak op zoek naar meer zelfstandigheid, verantwoordelijkheid, afwisseling en uitdaging in hun werk.